Dagarna rullar på

Jag mår bra och mina dagar rullar på. Haft mycket inbokat i almanackan, det hopade sig efter ombokningarna då vi sköt fram så mycket för att vi var sjuka.
Vi har varit på ögon och kollat lillemans syn och då lyxade vi till det med en korv till mellis.
 
 
Bupbesök, hembesök av soc, enskilt avlastningssamtal, utvecklingssamtal och träff med mina juntatjejer hemma hos mig.
Första gången för i år vi fick till en träff och det var kul att få surra en stund och få höra hur alla mår och har det.
 
Vi har också hunnit vara till polisen och tagit kort för pass. Fick lite bakläxa och behöver  komplettera med lite mer papper som går att lämna in i efterhand.
Det är många extra blanketter och underskrifter som behövs då man inte är vårdnadshavare till barnen som ska med på resan.
Underskrifter från vårdnadshavare och bevis på att vi är familjehem från soc. bl.a.
 
Lillkille har mycket energi och svårt att stanna kvar någon längre stund i någon aktivitet, vilket försvårar för honom väldigt mycket i skolan. Idag var vi på första Bup besöket för att få svar på frågeställning om ADHD.
 
 
Helgen som nu har passerat var killarna upp till Ammarnäs och jag var hemma med småtjejerna och Emma. Våran lilla stjärna hade mammaumgänge på lördag så det var bara jag och Freja som hängde mest hela dagen.
 
 
De små tjejerna är ju rivaler och bevakar sin rätt till farmor/Annica och ordet "min" är flitigt använt, men de leker också väldigt bra och har kul ihop.
 
 
Jag har varit så rädd för att inte lyckas och därför inte skrivit här om att jag grävt fram mitt material "Kickstart med Ulrika Davidsson".
Jag är inne på tredje veckan och det har gett goda resultat hitintills..
 
 
Freja äter makaroner och korv med gröna ärtor som hon gillar och jag åt en god rotsakssoppa.
 
Barmark på vägarna och solsken har i helgen bytts ut till mulet och massa snö så traktorn varit här och skottat. I Ammarnäs behövdes snön för att backen skulle klara av att ha öppet och vi kan få  njuta av fler vårvinter dagar däri.
Här hemma hade jag gärna sluppit snön.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0