Plock, småstäd, tvätt, tystnad och en enorm saknad redan

Vår jour vaknade ledsen inatt vilket inte har förekommit tidigare. Det visade sig strax varför, magsjuka med kräk och renbäddning x 2 fick fixas.
Tacksam att Jörgen inte hunnit lägga sig och han tog tag i att sanera sängen och renbädda.
 
På morgonen tog jag itu med att skura och koka bort fler spår av kräks, duscha liten gjorde jag också.
Johanna hade också en vaken natt då Elton hade ont i örat och behövde mammatröst.
 
Jag har försökt hitta igen mitt hem idag och lagt leksaker på rätt ställen, minskat ner matbordet och plockat, torkat rent, städat och tvättat.
Det blir fort tyst och tomt då de åker, saknar dem direkt och det enda som hjälper är att hålla sig igång med vardagssysslorna och komma ikapp med att få var sak på rätt plats.
 
Tvättstugan har jag tömt på ren tvätt och sorterat ut i garderober och byråer, min garderob fick sig en rejäl städning och samtidigt bytte jag ut tjocka trägaljar mot smalare sammetsklädda galjar.
 
Känns tungt att vi inte kommer inplanerat att ses på väldigt länge vi här i Norrland med våra familjemedlemmar i söder.
Lisa är kvar och flyger hem i morgon vid 17.30 och hon kommer vi nog att träffa tidigare...
 
Det gäller att välja sina tankar för att inte drunkna i tårar.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0