Midsommarhelg med förkylning

Jag har varit lite krasslig, det jag trodde var pollen visade sig att vara en riktig sommarförkylning. Jag ska göra ett covid-19 test imorgon på mig själv och några till i familjen.
Jag är ganska säker på att det inte är covid-19 då jag gissar att det är samma förkylning som Pontus har haft.
Ingen i hans smittokrets har påträffats positiv.
 
Vi har haft en fin midsommarhelg trots min snuva. Lite kaos i mitt kök då vi förberedde maten och efterrätterna.
 
 
Vi satt ute med grannarna och åt. Vi hade marinerat en älgstek vi fått utav farmor som vi grillade och till den åt vi potatisgrateng och potatissallad med örter.
 
 
Vi åt även förätter, Lisas räkcheescake och min laxröra.
 
 
Till efterrätt blev det Pinocciotårta och kladdkaka med massor av jordgubbar.
 
 
Vi spelade boul och sällskapsspel.
 
 
Brännboll i vanlig ordning avslutade vår midsommarhelg.
 
 
Midsommardagen chillade vi bara här hemma och när Lisa drog iväg på picknick med några barn så beställde jag, Jörgen och lillkille pizza och hade egen picknick.
 
 
Livet är rätt skönt nu! Idag har jag vilat i solstolen, rensat ogräs, vilat, rensat, vilat och rensat.
Mest focus på att få bort höstlöven och ogräset i lummiga hörnan.
Det är så fiint i vår trädgård nu.
Jörgen har nördat ner sig på att sköta om vår gräsmatta och klippa ofta, vattna och lite gödsel har den också fått.
 
   
 
Vi missade den årliga släktträffen hos Per på grund utav våra symtom. Det är som det är i dessa tider. Vi serverade till middag samma som vi tänkt ta med oss, resterna från midsommarafton.
Kallt kött och potatissallad.
 
 
Fina Lisa åker hem imorgon, hon tillför så mycket då hon kommer hem. Jag saknar henne redan innan hon åkt;)
 
 
Andra fina bilder från mitt album...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0