Uppesittarkväll

Den här dagen har gått i ett. Jag har jobbat på i köket mest hela dagen och knappt suttit ned någonting alls som effekten kan bli ifall man vilat på grund utav sjukdom.
Någon kanske tycker att det kan bli tufft att organisera om, ifall plats för julaftonsfirande ändras.
Det blev i vart fall så för oss den här julaftonen. Mikael ringde och frågade ifall vi kunde tänka oss att ha julen hemma hos oss i år och det kändes oväntat bra.
 
Jag har bakat, lagat mat, bakat lite mer och städat, delegerat städning, handlat, torkat golv och pysslat på.
 
 
Lisa kom hem från södern i går på fm. Jag hämtade henne på Fahlmark och sen gjorde vi massa julklappsärenden. Lunch intogs på Tatung med utsikt mot vårt kulturhus.
 
 
Direkt efter middagen idag åkte jag och Lisa in till stan för att inhandla det sista vi behövde för uppesittarkvällen och julaftons julbord.
När vi kom hem väntade ett paket med en fin julblomma från en fin vän. Kändes ändå in i hjärteroten, blev glatt överraskad och väldigt rörd. Tusen tack!
 
 
Jag fortsatte med städ och lite bak när bingolotto börjat och de små lagts för att sova.
 
 
 
Nu ska jag njuta av uppesittarkväll med min fina familj.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0