Tredje advent

Hej säger jag från sjukstugan. Lillkille är symtomfri och testad negativ för Covid, vilket innebär att han har två dagar kvar i skolan innan han tar jullov.
Jag kör sväng nummer två, det vill säga jag har feber, är hes och hostar, men ingen Covid på test nummer två heller.
 
Om vi backar bandet lite så måste jag få visa vilket magiskt vinterväder vi har haft före det började blåsa och töa. Riktigt sagolandskap.
 
 
Vi har fullmåne nu, här var den nästan full.
 
 
Lillkille har haft föräldraumgänge och de byggde pepparkakshus och dekorerade pepparkakor.
 
 
Igår gjorde vi köttbullar, mesta jobbet gjorde dock Jörgen. Han var även ner till stan och gjorde diverse julklappsinköp.
 
 
Idag har vi hängt med farmors småtroll. Jag har legat nerbäddad med 38,5 graders feber, men det har passat utmärkt att spela "finns i sjön" och memori med Rue eller med fingerdockorna som Freja satte på mina fingrar.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0