Stolt fiskare

Även idag har det stått pimpling på schemat. Jag älskar att pimpla och extra glad blir jag då det nappar. Jag fick första fisken idag.
 
 
Strax efter mitt napp fick Emma också upp en firre.
 
 
Jörgen fick rycka ut och förkorta lidandet på de "dansande" fiskarna som Rue uttrycker det.
 
 
Idag har vi haft sol, så underbart vackert allt blir då.
 
 
När vi kom hem bytte vi snabbt om till slalomskor och drog till backen till det som kan eventuellt bli säsongens sista åk.
Tyvärr var backen för isig för mina slitna artroshöfter och knäled, blev bara ett åk därför för mig. Pontus, lilleman och Jörgen åkte däremot flitigt fram tills liften stängde.
 
 
Till middag blev det hasselbackspotatis, kroketter och kött i olika sorter och kryddningar. Mikael stekte upp våra fem rödingar i mycket smör och salt, det fick vi också mumsa på.
 
 
Vid halv sju vinkade jag adjö till Jörgen och tonåringarna, jag och lilleman stannar ett dygn till.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0