Corona, Newton och lite Valborgseld

Long time no see...
 
Ja jag vet! Men det är så svårt att leva just nu, med allt vad det innebär att ta hänsyn och anpassa sig i det här med smittspridningen av Covid 19.
 
Jag gråter, känner mig missmodig och förstår.....sen anpassar jag mig..
 
Förskolan stramar åt, med tydliga regler och handsprit innanför dörren, jag gjorde det redan innan genom att tvätta händerna innan och efter hämtning.
Jag handlar själv och jag håller distans.
Jag vill verkligen inte vara smittkällan, men ändå mindre vill jag bli smittad.
 
 
Jag har påbörjat krattning av gården. Jag gillar ju det här med att se resultat av vad man gör...
 
 
Jag har också praktiserat tyngdlagen och gillat att vara här och nu då jag i krattningen behövde skilja "agnarna från vetet". I det här fallet stenarna från löven. 
 
Inget traditionelt Valborgsfirande i år. Men grannen har valt att ta ut träd, valt att bjuda in till att vi firar Valborgs utifrån rådande situation. Vi var ute och hamnade sen runt grillringen.
 
Kram och godnatt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0