Hann med ganska många saker idag

Det har regnat idag, eller duggat fint mestadels. Vi tog en låång sovmorgon, lite i längsta laget kan jag tycka. (Undrar varför jag tycker det egentligen? Förmodligen för att "man gör inte så" tänket..)
 
Jag plockade in jordgubbar och smultron och rensade gårdagens lilla skörd av bär.
 
 
Efter lunch drog jag och Jörgen iväg för att göra några ärenden. (Jörgen och småttingarna fick sitta i bilen medans jag sprang ärenden)
Första stoppet blev i Kåge för att hämta ut två paket med saker som är till stugan.
Kunde inte hejda min nyfikenhet och öppnade paketet direkt. Visst är de söta?
 
 
En älg, en ren och en mus som fiskar.
 
Sen åkte vi till akuten och jag hämtade ett självtestkit för att se om man är smittad av Corona. Jörgen fick göra testet i bilen och sen lämnade jag in det. Vi väljer att testa honom först sen får vi se vad det visar. Tyvärr är de ordentligt hostiga och snuviga fortfarande såhär 11 dagar efter utbrott de fyra som visat symtom.
 
Nästa stopp blev på Veterinärkliniken för att hämta upp lite hundfoder till Peas hund som är hos mattes far då de semestrar. "Mattfar" är riskgrupp.
 
Upp på Solbacken sedan för att hämta hyllor till mitt DIY projekt, handla lite annat och sen åka hemåt.
Glömde dock att köpa jäst och fick vända i Spisen och ratta om bilen mot Kåge igen.
 
Vi var hemma strax efter fyra och då gjorde jag iordning paj till middag.
 
 
Medans pajen gräddades fick Jörgen fixa dukning och sallad. Jag påbörjade fix och lagning av vår uppfart.
 
        
 
Efter middagen var det bara att infria löftet om bullbak. Mikael Snapade tidigare idag då han bakade bullar med Rue och jag blev sugen på att göra detsamma för de mina.
 
     
 
Nu har jag och Jörgen nattat de små, stökat bort i köket och jag packade upp de söta figurerna och bara njöt av hur fina de är. 
Älskar dem.
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0