Titta det snöar och mil i bil

Idag hann jag inte med något annat än mina normala sysslor, dvs väcka barn, skjutsa barn, handla och laga mat.
 
Började morgonen med att skjutsa lillkille till tandläkaren där vi skulle vara klockan åtta.
Emma missade bussen och då jag kom hem vände jag om bilen och skjutsade även henne till Byske.
 
När jag åter kom hem skottade jag framför uthuset och farstubron + ladans bro.
 
 
Jag tycker det är härligt med all den här snön!
(Fast surpuppan på bild får er att tro något annat?).
 
Fick sen ett jobbrelaterat samtal och intog därefter min frunch.
Hann bara tänka tanken på att fortsätta med flytt av kläder från gamla garderoben till en ny där på övervåningen så ville sonen hämtas. Hans engelska ställdes in.
 
Fick en timme hemmatid mellan halv två och halv tre som jag använde till att förbereda middagen.
 
Stekte kycklinglår som kryddades med salt, paprika, peppar och chili. Stekte sen lök och vitlök.
 
 
Pluttade ut fryst spenat och sköljde riset som fick stå i vatten medans jag hämtade småttingarna från skolan.
Blev mer skottning igen då vi kom hem.
 
 
Slutförde sen tillagningen av middagen med att blanda fetaost, creme fraiche och ajvar som jag hällde över kycklingen. Kokade riset.
 
 
Alla åt med god aptit.
 
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Giraffen

Du lagar alltid så god mat ❤️

Svar: 😊 tack
Annica

2020-01-30 @ 20:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0