Julklappspengen och min mat

De små barnen fick en ganska stor peng i julklapp av sina föräldrar och idag tog jag äntligen med dem till leksaksaffären. Lillkille var ganska bestämd innan på vad han ville köpa och hittade sin stora arbetsmaskin i början av butiken.
 
 
Lillan fastnade ganska fort för en Greta Gris dator hon ville ha, vi fortsatte dock ett helt varv i butiken innan vi gjorde våra inköp.
 
 
Mycket nöjda barn.
 
 
Direkt vi kom ner till stan gjorde vi ett besök på MAX för intag av lunch. Jag beställde en Spicy kycklingburgare och fuskade med både kertchup och pommes.
 
 
Jag äter fortfarande inte kött, men fuskar med andra för mig rödlistade livsmedel då längtan blir för stark eller då jag inte kan eller orkar hitta andra alternativ.
Dock gillar inte min mage alltför mycket fusk.
Jag dricker inte mjölk och byter ut mejeriprodukterna så gott det går, fuskar med Bregott och någon ost ibland. 
Jag upptäckte för ett tag sedan att vetemjöl inte var rödlistat livsmedel, att jag blandat ihop lite vad som är vad?
 
 
Välgörande - Rågbröd, rågknäcke, havreklibröd, sojamjölsbröd
Neutrala - Finncrisp, riskakor, glutenfritt bröd, Wasaknäcke, vetebagel, vetegroddsbröd, majsbröd
Undvika - Durumvetebröd, fullkornsvetebröd, 
 
SPANNMÅL OCH PASTA
 
Välgörande - Bovete, havremjöl, rågmjöl
Neutrala - Bulgurvete, couscous, quinoa, ris, rismjöl, speltvetemjöl, vetemjöl, maizena/majsmjöl
Undvika - Durumvete, fullkornsmjöl, grahamsmjöl, spenatpasta.
 
Vi hämtade även ut lillemans extraglasögon idag och det var mycket folk i butiken och ganska lång väntan så de små blev mer än less.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0