Föreläsning, tårta, besök, sjukdom och torsk

 
 
Har medvetet låtit bli att logga in här och skriva då jag känt att jag haft för mycket negativt att bearbeta som är för utlämnande att skriva om.
 
Men jag har hållit mig sysselsatt med att ta hand om familj och hemmet. Haft hembesök som var jobbrelaterat, bakat tårta och varit till Maria och grattat henne på sin födelsedag.
 
     
 
Jörgen, Emma och lillan fick stanna hemma och kurera sig då de var i olika grad sjuka eller krassliga.
 
 
Jag och Jörgen var på Jesper Carons föreläsning (Koll på livet) i tisdags. Den var superbra och kanske jag skriver mer om den sen.
 
Dagens middag blev torsk på Åsas vis. Min frissa har tipsat om det här enkla receptet. Fräs purjolök och tillsätt fiskbuljongtärning och torsken. Häll över grädde och puttra sönder fisken, krydda med citronpeppar och salt.
 
Serveras gärna med potatis, jag kokade frysta grönsaker till mig. Mums!
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0