Läxa och Burgare på mitt vis.

Fast jag inte lyckats så bra med att hitta glädje under den här dagen har jag ändå påmint mig själv om det jag lyckats bra med.
Kändes skönt att skriva av sig lite känslor och blotta även mitt sämsta jag. Tack för att ni finns.
 
Lillan har varit hemma även idag men är fri från sin magsjuka, pigg och matfrisk. 48 timmar har förflutit före lunch imorgon och jag funderar om jag törs lämna henne på förskolan typ 46 timmar efter hennes sista kräkning? Får se vad mitt samvete säger...
 
Till middag idag orkade jag bara rota fram snabbmat ur frysen. Barnen fick hamburgare med bröd och pommes.
Till mig själv lyckades jag få ihop en riktig smarrig burgare gjord bl.a utav Hälsans köks grönsaksbullar, min grönsaksslaw, en nypa alfaalfagroddar och rotsaksstrips gjorda på morot och palsternacka.
 
 
Borde hoppat brödet, men ville så gärna efterlikna en riktig hamburgermiddag.
 
Lillkille har blivit så duktig på att hantera pennor och ha koll på färger och gjorde sin läxa så flitigt efter maten.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0