Mysig dag

Hunnit med massor idag. Besökt Nordea för en genomgång av mitt pensionssparande, shoppat, tvättat bilen, städat och fått barnbarnsmysa.
 
 
Igår kväll rev jag bort min vita vaxduk som jag haft som skydd på vårt vita matbord. Fullkomligt älskat den, men tyvärr har den blivit totalt utsliten och jag har försökt hitta en likadan utan framgång.
 
 
Jag köpte en grå för ett tag sedan och nu får den ligga över jul i vart fall. Jag passade på att skura upp stolarna och bordet från spill och kladd och efter maten i afton tog jag väggarna, tavlorna och resten..
 
 
Innan mitt besök på Nordea tvättade jag bilen på OKQ8 på Solbacken. Har varit helt nöjd med mina tvättar där, men idag blev jag inte nöjd. Tänkte först inte klaga, men gick in och sa lite försiktigt att min bil blev allt annat än ren idag, ovanligt mycket smuts blev kvar runt hjulhusen, bak på bilen, fram på bilen.
Inga problem sa hon i kassan och gav mig en helt ny tvätt att använda en annan gång vilket jag kallar SERVICE!
 
 
Tidigare i veckan var jag in på Rusta för att köpa en fjädergran jag minns jag sett där, men de fanns inte kvar. Trodde jag, men idag insåg jag att det var ju på Clas Olssons jag hade sett den, den har aldrig funnits på Rusta;)
Idag har jag då köpt denna fjädergran + massa annat julpynt, limpistol och tejp på ClaesOlssons.
 
 
Vad jag mer gjorde på stan var att handla kaffemuggarna jag spanat på ett tag. Använde presentkort och presentpengar.
 
Så skönt att rensa ut gamla billiga och kantstötta muggar till dessa finingar.
 
 
 
Maria ringde på em och funderade om de fick komma och hälsa på efter middagen vilket jag givetvis sa ja till:)
 
 
 
För mig en helt okej och mysig dag.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0