Hemma och kokar i värmen

Jag har aldrig varit ett "fan" av värmeböljor och gillar då det är 18 grader i skuggan.
Idag och igår har vi haft extremvarmt med 31 grader i skuggan.
Att åka bil har räddat mig från värmeslag.
Åkte hem från Ammarnäs igår och tempmätaren på bilen pendlade mellan 29 och 32 grader!! AC i bilen stod på 19 grader:)
 
Att komma hem har ju både pluss och minus sidor. Jag har tvättat, tvättat och tvättat. Plockat, röjt, dammsugit och städat.
Det har varit lite svalare inne än ute så det har varit skönt att göra innesysslor.
 
Innan jag lämnade Ammarnäs hjälpte jag till att snygga till runt grunden med först frigolit och sen grus.
 
 
Jörgen och Mikael har städat ur stugan inför flytspackling och sen jobbat ute med hängrännor och takrasskydd.
 
 
Idag har jag skjutsat Emma till Byske och då vattnade jag hos pappa.
 
 
Blev en sväng till lite senare med Pontus till Byske. Härligt med AC.
 
Jag gillar inte att dra till stranden själv och cykelolycka med skrapsår har gjort att vi badat hemma lite i stället.
 
 
Det är svårt att få ihop vardagen med småbarn och tonåringars olika behov, men jag kämpar på;)
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0