Pepparkakshus, saffransbullar och chokladråtta

Den här dagen har allt gått i ett, skönt att få sätta sig ner en stund känner jag;)
 
Morgonen började vi med mysfrukost och tända ljus jag och småttingarna. När vi skulle avsluta frukosten med att öppna lucka sju i adventskalendern upptäckte jag att lillan redan öppnat lucka tio medans jag sov. Snopen tjej som verkade ha förmågan att skämmas slank iväg och ställde sig bakom en dörr då jag lugnt sa att då får vi stoppa sjuans chokladbit i lucka tio. Sötnos:)
 
 
Vi kom överens om igår jag och tonåringarna att vi skulle inta vår lunch på Centrumhörnan där Skellefteåbränslen skulle bjuda på hamburgare för att fira tio år i byn. Tjugofem över tolv var vi fortfarande kvar hemma och nog tar det energi att mina barn har så svårt att passa tiden.
 
 
Men tillslut så fick vi äta våra hamburgare och alla var nöjda.
 
 
När vi kom hem stod pepparkakshus på "to do" listan. I år hade jag gjort det lätt för mig, vi skippade baket och smält socker. Färdigköpta pepparkakor och små minihus, färdigköpt kristyr och godis + strössel sysselsatte barnen en lång stund.
 
 
Emma och hennes kompis satt med de små och pysslade så jag bestämde mig för att göra saffransbullar.
 
 
 
Medans jag sen gräddade klart bullarna tog Emma med sig lillkille för att åka skridskor.
 
 
Till middag blev vi lite oplanerat, men härligt många runt bordet då två vänner till Emma också åt med oss.
 
 
Det mindre roliga städandet och diskandet fick jag ensamt fixa, men det är ju det värt då jag fick så mycket kvalitetstid med barnen.
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0