Julklappsinslagning

På ett personligt plan har jag haft en kämpig dag men ändå kämpat på med det som ska göras.
 
Små barn växer fort ur sina kläder och sortering/städning av garderob behövs med jämna mellanrum.
Slet ut allt från lillans garderob och påbörjade rensning och organisering.
 
 
Lillan har mycket kläder, men sockor och några byxor behöver jag kompletera med insåg jag efter städningen av hennes garderob. Men underbar känsla i mig då det är ordning i garderoben igen.
 
 
Gick även igenom lillkilles garderob och han har ett stort behov utav byxor annars så har han ett överflöd av kläder.
 
Fixade spagetti och köttfärsås till Jörgen och de små enligt makes önskan, till mig blev det en lök och tonfisk omelett. Pontus och Emma valde kompishäng i afton.
 
När disken stökats undan och de små barnen kommit sig i säng så satte jag igång med julklappsinslagning.
 
Unnade mig ett glas rött vin och hann inte mer än smutta på det så var olyckan framme...
 
 
Imorgon ska jag försöka fixa de sista inköpen inför jul, sen ska jag och barnen baka, koka knäck, laga mat, slå in de sista klapparna och mysa på.
Jörgen lämnar hemmet i morgon på eftermiddagen och kommer tidigast åter sent på fredag.
 
Hur är er puls så här inför jul? Själv upplever jag ingen stress om att hinna eller så..;)
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0