Magsjuka och hormoner

Jobbig morgon i morse, igen behövdes ett barn skjutsas och jag kunde inte hantera det.
 
Men vi kom oss iväg med flyget jag och Lilleman och befinner oss nu i ett soligt och varmt Täby.
 
 
Elton har magsjuka, han fick det i gårkväll/natt och Johanna har hjälpt honom att kräkas varannan timme mest hela natten.
Johanna har en inlämningsuppgift som ska vara inne innan 00.00 nu kommande  midnatt och jag har avlastat henne så gott det går sen vi kom hit. Sömnlös natt för henne och fortfarande några till timmar hon måste skriva och skriva, stackarn..
 
Trots att Elton har ganska hög feber emellanåt så har han orkat leka och busa med lillkille och de har verkligen haft kul.
 

Hoppas på en god natts sömn nu för Johanna och de små natten som kommer då hon bör befinna sig på skolan imorgon för seminarium inför nästa kurs.
 
Det är en tung tid nu jag ska ta mig igenom på många vis. Vårens tungsinne hänger kvar, men förutom det så är det dessa "pip" hormoner som går extra mycket bananas i min kropp för tillfället. Klimakteriet kallas det visst.
Förutom humörsvängningarna och plitor på kinderna precis som nyfödda bäbisar har så har jag ett ständigt sug på nougat och choklad.
 
Nåja det ger sig väl så småningom, det hör ju det här livet till.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0