Lite upp och lite ner

Har pysslat på här hemma med lite småsaker idag. Lagat falukorv i ugn till lunch och surat på barnen som inte kom ner i tid.
Jag och lillkille har varit ute och grävt upp någon mer planta och skyfflat lite jord, plockat bort kvistar, ställt undan redskap och småstädat ute innan regnet kom.
Jag känner mig nöjd med den etapp som nu är färdig.
 

När vi kom in igen började jag fixa till mina två bröllopsklänningar. Den ena klänningen skulle fållas upp och den andre piffade jag med strass.
 

Eftersom jag är så fruktansvärt hudöm och verkligen hatar att ha något bak i nacken som skaver, valde jag att sy fast halsbandet.
Pontus har provat sina kostymbyxor igen och jag vet nu på ett ungefär hur mycket de ska tas in och sen fållas upp lite. Bara en slips eller fluga kvar att inhandla till honom och kanske en skjorta till. Finns redan en vit skjorta.
 
Väntar med spänning på att Emmas klänning ska dyka upp i brevlådan, sen får vi bara hoppas att hon kan ha den.
Nagellack och kanske strumpbyxor ska inhandlas och även någonting under som får min klänning att sitta bättre. 10 dagar innan vi åker.
Funderar på att göra en fransförlängning. Kan någon av er rekommendera någon som är duktig?
 
 
Jag har anmält mig som talare på bröllopet och "filar" på talet nästan varje dag. Hjälp, jag vet inte om jag vågar eller överhuvudtaget klarar av den uppgiften. Kommer jag att drabbas av tunghäfta?
Bröllopspresent? Hjälp, det har jag inte fixat ännu. De önskar sig inga presenter, de önskar bara vår närvaro, men något till minne av deras dag som de verkligen uppskattar vore ju kul att hitta på.
 
Har ju tio dagar att få ihop det på, men det är mycket fix kvar innan allt är fixat. Ska fixa så mina lånekillar har det bra här hemma också. Packa rätt saker till lillkille och fixa matlådor till den större bl.a.. Blir nog bra tillslut.

Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Zarah

Jag går till Fanny på "salong clips" , hon är jätteduktig och super trevlig, det blir inte såndär pinsam stämning sen är hon väldigt mån om kunden, att det känns bra och sådär! Tipsar iallafall om henne:) hon är ju från frostkåge också :)

Svar: Tack för tipset, ska ringa henne.
Annica

2017-07-03 @ 23:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0