Julafton

I år firar vi inte jul på traditionellt sätt, lite tungt att så många ska sitta ensamma på självaste julafton då inte vi bjuder in. Vi försöker ändå hinna ses och mysa med familjen.
Ikväll har jag fått bjuda mor och Ulf på mat. Lite prinskorv och köttbullar med morotsstuvning, laxsallad och rågknäcke.
Mor vill hellre bli bjuden än att bjuda in och det passar mig väldigt bra, skönt att Ulf är så snäll och omtänksam med mor och ställer upp och skjutsar.
 
Blir lite ledsen i ögat då jag hör vindar som viskar "favoritbarn", "tyvärr svarta fåret" ....
Det man ger det får man tillbaka tänker jag...
 
Mina barn fick julkort idag utav min chef. Fin gest utav henne, Pontus och Emma förtjänar verkligen den biochecken de fick för sin insats som barn i ett jourhem.
 
 
Pontus har bara 37,5 i feber, men symtom som är lika jobbiga som då han hade högre feber. Ont i huvudet, näsblod, snuva, kallsvettningar, hosta och uppgivenhet...

Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0