Städdag

 
Idag har jag pysslat på med att få huset i ordning på insidan, ni vet den där veckostädningen många gör, tycker aldrig det är kul. Det som ändå gör att man gör det är ju resultatet och för att det blir ju så fint då allting ligger på sin plats och alla sängar är bäddade, tvätten inburen av var och en till sin garderob o.s.v.
 
Min grådassiga känsla i huvudet vill inte riktigt försvinna och jag fick en impuls att titta hur det såg ut i mitt liv för ett år sedan.
Jag brukar ju vara låg på våren och försommaren innan det bara helt plötsligt är borta igen.
Blev lite förvånad över vad jag skrev då faktiskt, att grådasset hade samma orsak då som nu.
 
Jag skrev så här: "I torsdags hände det något, något som jag inte riktigt kan skriva om här...men något gjorde mig ledsen. Det hela förvärrades och spårade totalt i lördags. Så tokigt det kan bli när man missförstår varandra och tappar respekten...
 
Jag tappade helt plötsligt orken igen och försöker finna tröst i några ordspråk och citat.
 
* Det bästa du kan ge din fiende är förlåtelse. Till din motståndare, tålamod. Till en vän, ditt hjärta. Till ditt barn, ett gott föredöme. Till din far, respekt. Till din mor, ett uppförande som gör henne stolt över dig. Till dig själv, respekt. Till alla människor, mänsklig kärlek.
 
* Personer som inte är punktliga slösar med andras tid som om den vore deras egen.
 
* Takt är att veta hur långt man kan gå för långt.
 
* Om du tror att du kan, så kan du. Men om du inte kan, då har du rätt.
 
Kram."
 
Jaa, det här livet är så förunderligt!
 
Kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Puss

2014-06-26 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0