Kalas

Har haft svårt att hinna med det som jag vill göra och måste göra de sista dagarna, då vi flängt runt och firat midsommar och sett cirkus.
Det ska både planeras midsommar med matinköp och städ, sen fixas sallad att ta med till cirkusen och ovanpå det förbereda ett kalas med fika och presenter.
Därför startade jag den här morgonen med att åka in till Kåge och fixa mjölkfritt margarin för att sen åka hem och baka bullar före kalaset.
Borde kanske haft bättre planering tidigare den här veckan eller förra veckan istället....men nu blev det så här.
 
 
Medans jag och Emma bakade så var Pontus och spelade en fotbollsmatch som Jörgen följde med till.
Tack och lov så valde Emma en enkel tårta, nämligen marängtårta. Den la vi ihop strax före servering.
 
 
 
Under tiden Jörgen gjorde middag och en stund efter maten hann jag med att rensa lite ogräs och fylla på med gödseljord i ovala rabatten.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0