Alla gör vi så gott vi kan

Jag känner en viss uns av dåligt samvete över att jag inte alltid lägger något i tiggarens utsträckta mugg, att jag inte lägger julklappar under Scandics gran, att jag inte skänker pengar i Frälsningsarmens gryta.....
 
Men jag behöver inte ha dåligt samvete för jag gör ju någonting ändå...
Jag är världsförälder, jag är månadsgivare i cancer och trafikskadades förbund, jag är med i postkodsmiljonären och dessutom är jag familjehemsmamma!! Jag skänker också pengar både här och där då det dyker upp tillfällen...
 
...men trots det tänker jag ofta att jag gör inte nog!! Jag vet att jag gör det jag kan göra...men kunde jag inte göra lite mer ändå....
 
Vi gör så gott vi kan vi människor och det duger gott! Att se det goda i oss alla, det är äkta det!!
 
Så kom igen vänner och alla andra ute i landet...våga välja att alla är lika, alla har samma värde och alla människor behöver känna villkorslös kärlek!!
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0