Man väljer själv!?

Jag har gjort en fantastisk resa om man tittar bakåt ett år.....jag känner att jag äntligen har hittat mig själv och vem jag är och vad jag vill stå för.
Jag har äntligen insett att jag är den som påverkar mina val här i livet och att det är inte ödet/någon annans fel att mitt liv tar dess vändningar det gör!? Flummigt? Kanske det men jag vet vad jag menar...
 
Men trots att jag är stark, eller åtminstone så mycket starkare än jag någonsin har varit angående min identitet och mina känslor runt mig själv som person, så kan även jag bli ledsen över ytligheter och fulspel, till exempel på facebook. Utanförskap kan bero på många olika saker...
 
En sak som alltid har oroat mig och som har varit fruktansvärt obehagligt och obekvämt är min kropp och dess överviktskilon, men vet ni vad? Till och med det har jag blivit bekvämare med och det är stora framsteg för att vara jag!!
Att jag sen äntligen har lyckats gå ner några fyra/fem kilon är ju bara positivt.
 
 
Att hitta sig själv och vara nöjd med det lilla, att saktmodigt sträva och kämpa med vardagens måsten det är för mig att hitta meningen med livet. Hoppas att du kära läsare också har gjort det eller kommer att göra det snart...
För dig som fortfarande känner agg mot mig och världen genom att dissa mig på Facebook, gör det om det känns bra för dig, men jag går vidare!
 
Har hunnit med ett viktigt telefonsamtal idag som tar mig vidare till något jag vill göra i framtiden och sen har jag ätit lunch och surrat bort oviktig tid med en återfunnen väninna.
Livet är vad man gör det till och jag längtar till att få hjälpa andra och mig själv till mer livsglädje och livserfarenheter. Heja livet!
 
 
Kramisarna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0