Storm

Jag VAB:ar idag till hälften. Jag var in och räknade kassorna på morgonen, för att sen skynda hem till min snuviga illamående kille.
Pontus fick vara själv hemma från klockan åtta. Jörgen är i Stockholm och Lisa hjälpte dom med frukost och skickade Emma i tid till skolan.
Blir nog likadant imorgon också, halv VAB dag alltså.

Vädret är riktigt trist, det småregnar och blåser nästan storm emellanåt.



Det blev att kura ner sig i soffan tillsammans med de små och se Tintin. :)

Jag hade en liten tanke om att kratta någon stund, men min trötta kropp blev glad över att slippa.
I går när jag gick runt med skottkärran kände jag något konstigt i kroppen. Ni vet hur det låter när det knakar i en knäled eller fotled när man går i trappan!? Så lät det i min höft/bäcken fast lite mer klonk, klonk ljud när jag gick.
Jag har inte ont så det må vara att det låter. Värre är det med värken och domningarna i lederna efter jag har hållit igång ett tag, som jag gjorde med krattan igår eller då man håller på med veden hela dagen. Då man stannar av efter ett sådant pass värker det i varje liten pyttig led, men det ger med sig efter en Ipren eller en stunds vila.



Tittade på programmet "Du är vad du äter" med Anna Skipper igår, i programmet kom det fram att ämnesomsättningen höjs med 10% av Nikotin.
Så det är inte alls konstigt om man går upp i vikt med samma procentsats när man slutar röka. Det är väl det jag har gjort med lite råge! ;)

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0