måndag

En helt vanlig måndag och ändå inte.

Efter jobbet och middagen som bestod av korvstroganoff till barnen och broccoligratäng till mig och maken, blev det en 55 minuter lång promenad. Känns skönt att komma igång och tror faktiskt att jag kanske kan lyckas den här gången...?



Det skymmer ganska fort ute nu, så det gäller att komma sig iväg medans det är lite dagsljus kvar. Sträckan jag helst vill gå har inga gatlysen.
När jag kom hem så pysslades det med läxa och legobygge.

  

Sen så vill jag kommentera mitt tidigare inlägg med rubriken Tänkvärt, vet bara inte riktigt hur....?
Jag vet att jag är djup och dessutom luddig ibland och jag vet att jag måste det för att inte lämna ut mig själv helt och hållet....jag bloggar för att jag vill föra en slags dagbok...jag bloggar för min skull och inte för att någon ska tycka synd om mig eller kritisera mig!?

Angående att jobbet är min ryggrad så är det så jag ser det. Om jag inte tvingar mig upp ur sängen och går till jobbet,oavsett hur jag mår, så är jag rädd för att jag ska ge upp och drunkna i grubblerier och orkeslöshet...
På jobbet vet jag vad som krävs av mig och jag kan klistra på ett leende och faktiskt fungera, trots att jag har en sämre period i mitt mående.

Jag har ramlat ned i en grubblande/ältande grop just nu, där jag fokuserar på det negativa och tråkiga som har varit och för närvarande kan eller orkar jag inte ta mig ur detta mående. Jag vet verktygen och vägarna som jag bör tillgripa, men än är jag inte där.....

Angående på att jag inte orkar bry mig då jag kommer hem....kan ju också bero på att där vågar jag vara jag och då den ena inte orkar i ett förhållande så orkar den andre!? Och jag kan inte rå för då jag blir så apatisk mot livet...jag hamnar som i ett vacum, det går liksom inte förklara för någon som aldrig varit deprimerad!?

Ibland går det inte tolka mina "djupa och luddiga" inlägg, snälla gör inte det heller. Tyck inte synd om mig för det gör jag så bra själv, fast jag vet att det inte är mer synd om mig än någon annan.




Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0