Schema.

Idag har ganska många på mitt jobb fått sina nya scheman och de flesta är ändå rätt nöjda. Men självklart har någon/några varit ledsna och alla pratar om ämnet schema. Så många känslor har det varit idag.
Själv var jag också en anings orolig och undrade och grubblade på hur det skulle bli..
    

Men jag är en av dom som fick veta hur jag ska jobba och inga katastrofala eller stora förändringar för min del. Kan bli lite kruxigt med barnpassning eventuellt.
Våra scheman baseras på fyra veckors rullning. Vecka ett och två går jag som vanligt, vecka tre jobbar jag onsdagkväll och ledig torsdag som förändring. Det som känns lite surt där, är att jag förlorar en tidningsdag, jag älskar nämligen att jobba med tidningarna. Självklart fixar den som jobbar istället för mig, det precis lika bra.

Jag får lite problem första kvällen jag ska jobba för då är Jörgen i Stockholm på konferance och det måste bli Lisa som nattar då!? Hoppas hon ställer upp på det!
Men det kommer att vara ett plus att man som blir ledig, två dagar på raken, mitt i veckan sådär. För att jobba kväll känns bara bra att få göra.

Den andra förändringen blir mitt söndagspass. Nu jobbar jag varannan lördag och en extra söndagskväll på min ena lediga helg,  alltså jag jobbar tre av fyra helger.
Nu kommer jag att jobba söndagsdag, en utav jobbarlördagarna. Pluss blir ju att jag verkligen är ledig två helger och minus är att det blir så många dagar på raken då man jobbar hela helgen.

Så om jag summerar så är jag nöjd, kanske till och med jättenöjd!


Kramisar.




Kommentarer
Postat av: Maria

Annars Annica vet du att jag alltid ställer upp på barnpassning! :)

2011-10-10 @ 22:51:33
URL: http://mariahallgrensdagbok.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack Maria!

2011-10-11 @ 05:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0