men varför just jag?

Idag slutade jag en kvart tidigare för att hinna hem och ge barnen mat och vända om till stan igen till teaterskola för Emma. Underbara Lisa hämtade de små på fritids så alla barnen var hemma då jag kom hem.
(Lisa tog också hand om Pontus här hemma med läxläsning och så, medans jag skjutsade...)
Till middag blev det enkelt snabbt och gott = Billys Panpizza och gurka. Kanske inte enligt kostcirkeln, men en bra nödlösning vid tidsbrist.
Teaterskolan börjar redan 17.15 men det är verkligen värt all ev. stress och pusslande för Emma verkligen älskar detta. Hon skrattar och tjoar och pratar i ett efteråt.=))

Sen undrar jag vad det möjligen kan vara för fel på mig, eller våran bils farthällare!? Idag, igen, så skulle en bil helt plötsligt tränga sig om på insidan på 110-väg!!
När jag närmade mig Kåges norra avfart på E-fyran, kom jag ikapp två bilar som låg efter varandra. Jag hade farthållaren på 112 och hade haft det sen det blev 110 på Solbacken.
Inga problem jag blinkar vänster i god tid och glider om bil nummer ett sakta men säkert. Ser plötsligt hur bil nummer två smygökar farten och jag inser att jag kan snart glida  in i det högra körfältet igen. Men då har bilen jag nyss kört om och börjat få lite avstånd till ökat farten och börjat komma ifatt mig på insidan. DÅRE!!
Jag ökar snabbt farten och blinkar in så han kan få köra om på rätt sida, men inte ville han det inte!? Jag fattar ingenting!!



Onsdag, torsdag, fredag....sen är jag i Solna och får mitt paket på riktigt!! LÄNGTAR!

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0