mammatanten funderar....

Livet har sina prövningar för många människor.......helt absurbt vad en del måste gå igenom för att få leva!!?

Ska då jag som liten vanlig människa ha rätten att klaga på så vanliga saker som....Värk, Smärta, Feber, Ångest, Fetma, Vallningar, Åldersnoja, Mammaoduglighet, Sorg över att inte duga till, Känna sig oälskad....?

Jo FAKTISKT får jag det! För alla har rätt att vara den man är!!

Men då man klagar kan man ju gå in på bloggar och sidor som får en att inse att min klagan är berättigad för mig...men för dessa bloggare är de bara så tacksamma över livet!

Borde jag skämmas över att jag klagar över mitt liv emellanåt? NEJ VERKLIGEN INTE!!

Kan ju tycka att man måste få skrika ....- Fy FAN vad livet suger och stinker!!

Ja man får tycka och tänka och vara ledsen och nedstämd och man får slippa ha dåligt samvete för att man klagar.....men tänk också på dom sanna kämparna!!

http://lindaskriver.blogspot.com/

http://idawilson.blogspot.com/

http://joelisacadam.blogspot.com/

Nu råkar detta vara cancerbloggar....det finns fler sanna kämpar....

Jag finner ofta trygghet i att läsa om de som har det värre.......men mitt värde vet jag är också ett värde! Ett viktigt värde!
Så snälla rara människor där ute i cybervärlden....Glöm aldrig hur underbart viktiga ni är!!

Kramisar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! Man FÅR klaga över sig själv utan att behöva få dåligt samvete över det också, även fast det finns de som har det värre. Kram!

2011-03-09 @ 21:29:58
Postat av: Kristina

Hej kul du hittat min blogg. Visst får alla klaga utan att gå med dåligt samvete. jag brukar säga att för den människan som har det tungt så är det precis så tungt som det känns och det blir på ett sätt inte mindre tungt för att andra har det värre, mer ont etc möjligen kan man se att vissa saker i proportion är värre.Men jag säger att alla får klaga inför mig, jag orkar lyssna kanske just för att jag gått ign så mkt smärta i livet och för att jag förstår hur ont det kan göra. Sen gäller det att hitta ljuspunkter, guldkorn i tillvaron som gör att man orkar en dag till. Kram Kristina

2011-03-09 @ 21:35:36
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0