Nu förstår jag tror jag!?

Jag har ju länge ätit LCHF mat men ändå inte gått ner i vikt! Varför inte då då? Jo för att jag emellanåt fuskar med alldeles för mycket kolhydrater. Så man kan säga att jag har jojat upp och ner i vikt och nu förstår jag bättre varför.....
Kopierat en bit text från kostrådgivaren Anna Hallens sida om LCHF. Läs så förstår ni vad jag pratar om..


Vänd på tanken

fundera

Jag får ofta frågan: Men hur mycket fett kan jag äta? Jag har också hört några (få) säga att ”jag går upp av LCHF”.

Vänd på tanken! Hur mycket kolhydrater kan jag äta? Det är ju det som är poängen. Du måste få bort kaloritänket. Det fungerar inte. Kroppen fungerar inte så. Men du kan inte behålla alla mackor och pasta och lägga på fullfeta produkter. Det går inte. Naturligtvis! Kolhydrater triggar ju insulin som är vårt stora FETTINLAGRANDE hormon. Vi måste minska på fettinlagringen INTE på fettet.

Så nu har jag läst på och friskat upp mitt minne och nu "djävlar anamma" ska jag börja gå ner i vikt!
(Ni kan också klicka på den svartare texten för att själv läsa på Annas sidor.)

Heja mig! Alcudia beach here i come....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0