Jordgubbar och trädgård

Lillan hade pappaumgänge på morgonen och sen lämnade jag henne för mammaumgänge. Fick tips om att Coop hade jordgubbar för 25 kr litern och då åkte jag dit och köpte de 5 liter man fick köpa.
Väl hemma gjorde jag lunch till lillkille och till mig själv sen tog jag en halvvaken siesta i solstolen samtidigt som jag lyssnade på en feelgood bok.
 
 
Sedan rensade jag jordgubbarna och kokade sylt förutom på en liter som vi får äta färska.
 
 
Sen tog jag tag i att snabbfräscha upp här hemma, plockade bort lite och dammsög.
 
Direkt efter middagen åkte jag till Gummark där Gunilla (en fd arbetskamrat) hade trädgårdsvisning. Kom aldrig ihåg att ta några kort men blev inspirerad och ska ta tag i att göra vissa små förändringar i mina egna rabatter som jag funderat på ett tag.
 
Köpte med mig några perenner som hon sålde billigt. Fick som sagt lite nytändning och längtar att få gräva i min trädgård imorgon.
Jag köpte några minirosor till midsommar som jag då hade på matborden men som jag nu ska plantera ner i rabatterna.
Det fina med dessa små minirosor är att de överlever en vinter och blommar även året efter innan de brukar ge upp.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0