Färg, förändra och packa väskan.

Jag har pysslat på här hemma idag förutom då barnen skulle skjutsas och hämtas.
 
När jag städade ur min garderob sorterade jag ut kläder som jag gillar men som jag inte vill bära av olika anledningar.
En hög svarta urblekta kläder och en likadan till hög fast med urblekta blå kläder har i två omgångar fått passera genom min tvättmaskin tillsammans med ny färg och kommer nu återigen att användas.
 
Har också använt min symaskin och sytt om två plagg. Det ena plagget var en reakofta som hade rätt färg och rätt längd, men som var aldeles för stor på bredden.
Klippte således bort ärmarna och överflödigt tyg i sidorna innan ärmarna återigen syddes fast och passformen blev genast mycket bättre.
En annan tröja med halv polokrage förändrade jag till öppen v-ringning istället och det passar mig bättre.
 
 
Har packat min väska färdigt också för ikväll åker jag och Emma ner till Johannas familj i Gribbylund.
 
Emma har praktik till veckan och ska få göra den på Johannas jobb. Johanna är förskollärare på ett fritids och jobbar även mot elever i en årskurs två.
Får åka hem själv på söndag utan Emma som flyger hem först om en vecka på lördag.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0