Utestök

Efter frukost gick jag och de små ut för att fixa så småfåglarna får sig lite extra mat i vinter.
 
 
Fick lov att förstärka med kilar runt stången som sticks ner i jorden då allt höll på tippa då de tunga fröhusen kom på plats.
 
 
Blev lite rörigt runtomkring mig när jag höll på, vilket det oftast blir då jag är i farten.
 
 
Vid tolv gick vi in och åt lunch och försökte väcka resten av husets invånare.
 
Efter lunch drog Jörgen iväg till stan och tog med sig småttingarna. Äntligen fick jag tummen ur och fortsatte med brobygget till ladan.
 
 
Jag är inte utbildad snickare eller har de kunskaper som egentligen behövs men hur svårt kan det va?
 
 
Sen när lillkille kom hem hade han många funderingar och tusen frågor om mitt brobygge, tror att han helt enkelt tyckte att jag gjorde en manlig syssla!?
 
 
Till middag gjorde jag lax och ugnspotatis som serverades med sallad och mumsig romsås.
 
 
 
Snart ska de små lördagsgodisätarna få hjälp med sina kvällsrutiner och bäddas ner i sina sängar, efter det ska jag ta en varm dusch och mysa ner mig i soffan och titta på så mycket bättre.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0