Kort, glad och tacksam

Vilken fin helg jag och Jörgen fick på tu man hand. God mat, bra show, lite shopping och ostörd nattsömn. Fast det som kändes skönast var att jag kände att jag kunde släppa det som händer här hemma till 100% för jag var helt trygg med att de små och de stora barnen skulle ha det roligt tillsammans med Mikael, Maria och Lisa.
 
 
 
Vi åkte mitt på dagen igår och vårt första stopp blev hos pappa där vi tände ett ljus. Åkte därifrån med en ledsenklump i magen av orsaker jag inte vill gå in på här, men efter några mil lyckades jag lägga bort de känslorna så länge och fokusera på oss och det den här helgen ska innehålla.
 
 
Nästa stopp blev på Storheden och där provade vi massa skor, tyvärr så passade inte några skor mina fötter då de är av den breda sorten och förutom det dessutom värker som sjutton just nu. Skulle vilja hitta mig en vardagskänga som passar till både promenader , bilturer och en runda på stan.
 
 
 
Nästa anhalt blev en galleria mitt inne i stan där fler skobutiker besöktes och där vi åt vår lunch. Inga skor fick följa med hem.
 
Efter ett besök på en ICA butik och inköp av nötter och choklad från naturgodiset åkte vi till hotellet för att göra oss i ordning.
 
Vi åt middag på hotellet och jag valde en pasta med oxfile och parmesanost och njöt verkligen av varje tugga.
 
 
Jörgen valde en torskrygg och undrade först om det var allt eller om han skulle få potatis också..?
 
 
Innan maten delade vi på en liten tapasbricka och gillade verkligen den och speciellt mycket marmeladen. Glömde fota innan vi börjat att äta.
 
 
Men anledningen till vår vardagspaus var ju den här showen som Pernilla Wahlgren satt upp tillsammans med Kim Sulocki, Måns Nathanaelson, Hanna Hedlundoch Ola Forssmed.
Jag hade höga förväntningar på den här showen i och med att jag inte har hört någon säga något negativt om den och jag blev inte besviken.
 
Vilken kvinna Pernilla är! Fantastiskt hur hon fått ihop det och får ihop det med att ensamt fostra och försörja sina barn, showa och bjuda på sig själv och liksom hela tiden bara gå från ena framgången till nästa..?
 
 
Men hur den här människan tillsammans med sina kära och nära vänner fått ihop den här showen som bjöd på allt, var så fantastiskt underhållande och roligt och jag var helt nöjd!
 
 
Förlåt dålig frukostbild, men då den intogs vid halv tio idag så var det en glad, tacksam och utvilad Annica som intog den.
Efter vi checkat ut från hotellet idag åkte vi ut till storheden igen och kollade Hansens outlet och en annan outlet, fann byxor från Namit till lillkille och sen inhandlade vi kommande födelsedagspresent på Toys r us.
 
När vi kom hem  så var de små inte så fokuserade på oss, utan mer fokuserade på utflykt med Mikael och Maria. Så skönt i mitt multimammahjärta.
 
Som Pernilla skulle ha sagt, nöjd, nöjd, nöjd!
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0