En bra dag

Lite sovmorgon och stressfri morgon då småttingarna inte ska iväg till "skola".
 
Lämnade över ansvaret över de små på Jörgen och åkte ner till stan och fixade present till sonen som fyller 16 år på söndag och sen helghandlade jag.
Det tar tid att handla men nu har vi mat för oktober månad, förutom färskvaror då.
Precis då jag kom hem vid halv två kom även Maria med Rue för vi har bett att få ta hand om henne ifall de ville åka till Ammarnäs och isolera taket.
 
Jag har pysslat på i köket samtidigt som de små behövt hjälp att samsas om leksakerna. Förberedde kottletter i ugn och dagens middag chili con carne, kokade lingonsylt och förberedde för bakningen.
 
 
Lisa kom hem på middag och hjälpte mig med att få hem ett fynd från en köp och säljsida som snabbt blev populärt hos de små.
 
 
Nu ska jag strax garnera sockerkakan så den förvandlas till potatisbakelser, sen ska jag mysa ner mig i soffan och se TV.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0