Delar av min vardag

I går blev det en mindre bra dag på flera områden, men många fina stunder också. Fick till en härlig stund ute i naturen och hämtade upp lillkille på förskolan och sedan bil för att hämta lilltjej.
 
 
Tyvärr inträffade ett mindre lyckat samtal med sonen som urartade och vi pratade förbi varandra och båda blev vi ledsna och upprörda. 
Jag gick ner för att laga mat och när man redan är på uruselt humör så ramlar givetvis josen ut ur kylskåpet och man får ägna närmaste kvarten till att sanera både sig själv och köket.
 
 
Försökte vara trevlig med stora lånis då han kom hem vilket inte lyckades vidare bra då hans humör redan var uruselt.
Mitt blev inte bättre av det.
 
I går kom så äntligen remissvaret från mammografiundersökningen och som jag redan visste så fanns det inga tecken på bröstcancer.
Lite konstigt känns det att i ett annat brev få en kallelse till kirurgen och imorgon ska jag ta reda på varför eller om jag behöver åka dit nu när ingen cancer hittats?
 
 
Livet går ju upp och ner och för tillfället har jag en personlig uppförsbacke, där jag kämpar med att hitta åt mig själv och om jag ska fortsätta som det ser ut just nu med jobb och så eller om jag kanske ska tänka om och sikta in mig på något annat?
 
 
 
Är inte helt nöjd och bekväm med att vara jag, det skaver inom mig och jag känner en olust. Lättirriterad, grinig. Klimakteriesymtom kanske eller vad?
Förändringar tar ju tid men jag kämpar på med att göra bra val för mitt mående.
Har cyklat och gått vissa sträckor i vår fina Drängsmarksskog och var ute från elva till halv ett.
 
 
Solen sken och nere vid Ljusvattnet satt jag och njöt av lugnet en stund.
 
 
När jag hämtat de små och de ätit mellis så gick vi ut och fixade våra potthål efter vår väg än en gång.
 
 
Gillar att få kommentarer och har ett öppet kommentarsfält där man får skriva vad man vill.
Lite svårt är det dock att förstå syftet på senaste kommentaren som någon anonym skrivit. Tänk OM NU DÅ..
Tänka om nu då om vad liksom? Är det en uppmaning eller ett försök att fostra mig? Eller är syftet att såra mig, trycka ner mig?
Får vara vilket som, men för mig är det bara en obegriplig kommentar som inte har något vettigt syfte.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0