Konfliktlöst och behagligt

Att ta hand om en minimänniska kräver uppfinningsrikedom för att kunna utföra saker som att duscha, gå på toa och laga mat, men i gengäld ger de så mycket mer än de tar av ens energi och när man summerar blir det bara positiv livsglädje.
 
Jörgen och Mikael har varit en snabb tur och retursväng upp till Ammarnäs idag och jag har ensamt roddat med hem och barn och det har gått riktigt bra.
Vid halv två blev jag skjutsad in till stan av Jhon (läs övningskörde) för vi skulle hämta upp Lisa som ville komma hem och vara med oss i helgen. Glasögon blev också justerade och ett par shorts reklamerades.
Men älskar stämningen som denna minimänniska på ett magiskt sätt för in i familjen med sin blotta närvaro.
 

Igår fick jag tillfälle att vattna hos pappa igen och plantera en ny Lewisia, igen, jag råkade tyvärr bryta av den från roten sist då jag skulle rätta till den...Tur var väl det då den fina älgen blivit flyttad och ställd ovanpå och mosade den halvt avbrutna Lewisian och därmed minskade dess chanser till överlevnad, men nu är ordningen återställd.

Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0