Härligt ute

Igår då Lisa lämnade igen bilen och vi käkat middag gick vi ut i det härliga vädret en stund. Jag och Lisa la igen potthålen som uppstått i vår väg under våren. Krattan, spaden och sopen var bra redskap att jobba med.
 

Lika härligt väder idag och jag och Jörgen har hjälpts åt att städa ute. Krattat gräsmattan där ladan nu bor, sågat bort låghängande grenar från några tallar ovanför ladan och städat bort lecastenar och material där ladan tidigare stod.
 

Innan middagen åkte jag och gjorde vårfint hos pappa. Kan vara väldigt mycket för tidigt men jag valde växter som kan klara lite kyla och torka.
 

Längst in planterade jag två blå Penseér och längst fram tre Astrar. I mitten skymtas en ny Lewisia för den jag hade planterat ifjol fick inte sitta kvar då den ansågs vara i vägen för höstplanteringen.
 

Medan jag planterade och skjutsade (läs övningskörde) J till Ursviken så fixade Jörgen med grillmiddagen. Mums!
 
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0