Vända på tankarna och fokusera på nuet

Jag kämpar på varenda dag med att vara nöjd och leva i nuet, fokus på att hitta glädje i varje vrå! Ja det är alltid min utgångspunkt!
Jag klarar av det ofta, jag förstår hur jag ska tänka för att nå dit och jag fixar det för det mesta. Jag vet att jag gör det mesta rätt och har ett bra liv, det är jag tacksam för. Verkligen tacksam för!
Min blogg uppfyller en pysfunktion för mig och jag gnäller emellanåt här och oftare just nu. 
 
Jag har en oregelbunden kroppsklocka och är mitt uppe i min upplevelse av att forma om mig själv, eller som de flesta väljer att kalla det mitt uppe i klimakteriet!
Tänker att det krånglar till det i min vardag just nu.
 
Insåg i går att jag kommer inte att få ihop mitt kostschema och min planering "förattfamiljenskamåbra" om vi ska släppa allt och åka iväg till Storklinta för att åka slalom i två bilar imorgon!!
 
Efter omprioriteringar och snabbstäd och en stadstur för matfix och jobbfix, landade jag hemma klockan sex istället för klockan fem. Ställde mig i köket och fixade köttbullar, västerbottensostpaj och romsås. Försökte fixa lunch och middag för att klara av den här dagen enligt kostplan......men failade med bränd quinoa i kastrullen...!
 
Tacksam att maken städade upp i köket då jag gav upp!
 
       
 
...men ser framemot att pausa från livets svårigheter och fokusera på traditioner....
....imorgon har jag bjudit in sonen med underbart "bihang", mor och Ulf + goa fina farmor och Elaine på Påskmat.
 

Dagen idag blev allt annat än det vi planerade för... mina barn blev kvar i sängvärmen då jag och min lånis och lånis flickvän var de som kom sig iväg på en heldag i Storklinta i Jörns ytterområde.
 
Vår tid i Storklinta blev ju bra trots att jag och mina tankar har svårt att ta att "allablevjuhemma"??
 
Hur som blev det inte en hel familjedag i Storklinta men det blev en underbar dag i alla fall då jag tvingade bort mina negativa tankar.
Var i nuet och allt blir så bra, ja så är det faktiskt!
 

Blev skidlärare till extrabarns flickvän i barnbacken, helt okej då jag är extremt otränad och lika gärna åker lugnare!
 
Att vi forcerade och tänkte fel och tog "riktiga" liften längst upp lite för tidigt innan teknikerna satt...
 

...ja det löste flickvännen så himla strongt!
 
Så är det ju alltid att "allt fixar sig och allt ordnar sig"!
 

Lev här och nu!
 
Sluta oroa sig för tilltrasslade tankar och om hur det generellt har varit, för det blir bättre att lägga energi på hur det är och ska bli!!
 
Skolgången är katastrofal för några och då jag liks skjutsar till Byske besöker jag far ofta och finner tröst i att se till honom och vårda hans minne och grav.
För ett tag sedan fick jag trampa upp spår i djupsnön då jag "pratade av mig"....hade inget ljus med mig så lyktan fick vara mörk.
 

Ärenden till Byske för extrabarn en kväll häromkvällen gjorde att jag bad maken köpa ljus och tända....känns bättre!
 

 
Den som spar den har, det gäller allt förutom din tid, för då gäller tankesättet lev här och nu och inte då och sen!
 
Kram.
 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0