Frustrerande tröttsamt

Skitjobbig start på dagen med fyra slutkörda personer som var och en kämpar med sitt. Jag var först uppe och duschade, väckte barnen, stökade bort i köket, eldade och satte på kaffe, detta med feber och ont i kroppen men för att jag hade bestämt mig att gå på sista tillfället av STRATEGI-föräldrakursen.
Muttrade tillslut skitsurt till min äkta hälft att han kunde väl kliva upp och hjälpa till men det blev inget bra sätt jag muttrade på och han tyckte jag kunde sluta klaga och hällde skit tillbaka på mig.
 
Till mitt försvar - feber och sovit fruktansvärt dåligt då halsen retar och man behöver hosta eller harkla sig hela tiden.
Till makens försvar är att han ligger också enormt mycket minus på sömnkontot då han har varit den som nattat och argumenterat med barn som inte velat komma till ro.
 
Lov, ledighet och sjukdom ställer till det så mycket och än en gång bevisas det för oss att vi måste hålla fast vid våra grundläggande rutiner för ingen mår bra av att de ruckas på. Bra sov och matvanor är A och O i en familj med bokstavs diagnoser.
Ett barn kom sig till skolan och ett blev hemma idag.
 
Efter kursen har jag och maken hjälpts åt att städa vilket har blivit rejält eftersatt ett tag och vart jag än vänder mig finns det städjobb.
Orken finns inte till allt just nu, men toaletterna är rena, dammtussarna uppsugna och dörrar och handtag mindre kladdiga.
 

Nu har jag gnällt klart och ska skynda mig och göra tacomiddag till familjen.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0