Nu är projekt Ammarnäs i full gång.

Jag har inte firat Sveriges nationaldag på något speciellt sätt men är ändå glad att vi sedan något år tillbaka har chans att göra det då dagen numera är röd. Möjligheten finns att man kan skapa nya traditioner.
Jörgen och Mikael åkte upp till Ammarnäs igårkvällst och blir nog kvar där tills åtminstone ett par dagar in på nästa vecka ifall de inte kommer hem bara till helgen, vilket gör att jag blir ensam med att serva barnen.
Blev flera mil i bil igår då både Pontus och Emma skjutsades och hämtades i olika väderstreck. Jhon var nöjd över att få sitta vid ratten och nöta mil.
 
 
Skjutsat ett barn till stan idag och ett annat norrut och då passade jag på att hälsa på min bror en stund för en snabb "catch up".
Pratade sen med min mamma som i sin tur hade pratat med min syster som är på benen igen och hemkommen till Skellefteå med sista flyget för kvällen.
 
Men åter till rubriken och vårt byggprojekt i Ammarnäs. Mikael berättade i vår slutna grupp att den här dagen har lastbil med släp kört nio vändor och lastat av 18 lass grus, de har fixat brunn till vattenavstängning, dike med fall efter vägen är påbörjat och el till garaget är draget.
 
 
Har hunnit med att besöka pappa för att vattna i det kyliga och blåsiga vädret vi nu fått, det var igår då jag skjutsade ett barn till skolan.
 
 
Imorgon ska jag vara farmor och få ha kvalitetstid med mitt barnbarn Rue då Maria jobbar kväll. Blir övernattning för lillan då mamman jobbar dagtid dagen efter. Me like!
 
Kramisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0