Kaos i mitt kök

Dagarna rullar på och jag är inte sysslolös, men inte heller stressad eller överfylld av måsten.
Igår skjutsade jag och Jörgen in ett barn till stan på sommarjobb, bytte ut ett felköp av innertak på Beijer och sen hämtade jag upp min bil som Lisa lånat.
Eftersom Jörgen sen åkte vidare till Umeå för jobb och vi hade en släp som skulle hem så träffades vi på mackarna på söder för att hänga på släpet på min bil.
 
Efter storhandling på Kvantum åkte jag hem och kände mig löjligt stolt då jag lyckades backa in släpen hemma på vår gård och haka av den från kulan.
 
Stod sedan resten av dagen i köket mest framför spisen och fyllde aluminiumlåda efter aluminiumlåda med mat till minst åtta personer som ska ätas utav de som hjälper oss att få upp stugan till veckan.
Stundvis var det kaos i mitt kök.
 
 
Tacorullar, kött med brunsås och klyftpotatis, makaronipudding, pasta med chorizostroganoff, lax och potatispytt, kycklingröra med ris blev maträtterna. (Potatisklyftorna och kycklingen med ris görs idag).
 
Hittade en bild i mina gömmor på lummiga hörnets uppbyggnad för flera år sedan..
 
 
Det har blivit betydligt lummigare med åren och stammarna tjockare.
 
 
Idag är jag hängig, gissar att det är lilla Rue som smittat farmor med sina baciller. Livet, det här livet! Precis som det ska vara.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0