Familj och plantering

Jag börjar vara lite less på att vara ensam att stöka i och ur diskmaskin, laga mat, tvätta och skjutsa och hämta barn. Men nu är  Jörgen hemma igen och det blir lite lugnare i två veckor, fast kanske inte då hans jobb innebär två bortanätter till veckan..!?
Jag skjutsade Jhon och Wilma in till stan under pågående åskoväder igår. Älskar vackra himlabilder!
 
 
Sen hämtade jag hem dem i Bauermiljö, ni vet lite trolsk dimma...
 
 
Idag har jag varit en sväng till stan, eldat upp grenar och kvistarna från då jag beskar björken...
 
 
 
 
Sen grillade jag fläskfile och serverade den med kokt färskpotatis till ett gäng barn och ungdommar innan jag tog en paus vid grillringen och eldade upp resten av kvistarna från Björken.
 
 
När jag hämtat andan lite och eldat upp alla kvistar klippte jag gräset och duschade.
 
Sen kom maken och sonen hem från Ammarnäs och vi skjutsade in barnen till Byske för att umgås med kompisar.
Gillar att sonen ville hälsa på morfar och föreviga att jag förbättrade planteringen där..kände att jag ville det då jag tyvärr inte hittade en lika bra Lewisia som jag hade planterat där i fjol och den nuvarande inte utvecklats och blommat lika fint som den gamla så nu valde jag att ta bort den och plantera nejlikor där istället. 
 
 
'
Plattan/plattorna är gjutna i Ammarnäs och nu tar bygget där paus i två veckor, sen händer det grejer igen..
 
 
Livet är tufft emellanåt, men egentligen inte...  för allt beror ju på hur man tänker...
 
Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0