Några olika projekt igång

Startade upp den här dagen med att skjutsa barn på jobb och passade på att inhandla färg för att kunna färdigmåla Emmas blivande rum. Kom på att jag glömt sätta över en plastpåse på roller och tråg och insåg att ny roller behövde inhandlas.
Påbörjade då ett utomhusprojekt, nämligen plattgången in till ladan från gruset.
 
 
Allt gräs måste ju först tas bort... fick besök av farmor och Elaine och hjälp med att lyfta bort tuvorna.
 
Sen skapade jag en jämn botten med sand och började lägga plattorna.
 
 
Har sen fyllt upp med jord och sått in ny gräsmatta..
 
 
Funderar på att själv ge mig in på projektet att bygga en bro, eller om jag ska vänta tills Jörgen kommer hem!?
 
Blev pizza till middag idag då jag inte planerat i förväg och bara Jhon, jag och lånis skulle äta.
 
 
I Ammarnäs håller de på för fullt med att få upp plåttaket på stugan och Jörgen har fått ringa runt och påskynda leveransen av plåten som DHL försökte samlasta i Sorsele och leverera först till veckan och då på tisdag. Jörgen fixade det med att DHL i Sorsele fick betala Robert i backen pengar och han hämtade plåten redan i afton eftersom de lovat leverans den här veckan.
 
 
Vet att allt det här "ensamståendehårtarbetandeslitet" bara är en månad eller två i vårt liv och det är helt klart värt att vara utan make i sommar med tanke för vad vi kommer att få i framtiden. Lycka att få ha en stuga i fjällen! Helt makalöst overkligt vart våra tankar och önskemål har tagit oss? Man kan om man vill!! Har man en målbild leder det oftast dit...
 
Kramisar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0