Skolstart

Förberedelserna inför skolstarten och tydlighet om läggtider och när internet kommer att dras ur gav 100% resultat i morse och alla barn kom iväg till bussen utan stress.
Första gången på evigheter som skolstart efter lov har gått så smärtfritt!
 
Vad är det som gäller då? Jo Emma lämnar telefon och dator till oss redan halv tio för det har hon insett att hon behöver om hon ska orka en hel skolvecka.
För övriga barn ska speldator stängas ner senast klockan tio och då ska man helst vara klar med ev. kvällsfika, borstning av tänder och så vidare. Internet dras ut senast vid midnatt eller då den sist vakne vuxna går och lägger sig.
På helgerna är allt förskjutet med två timmar framåt..
 
Jag känner mig också fortsatt peppad och är helnöjd över att jag anmälde mig till den här Kickstartskursen, känner mig inte ett dugg hungrig. Dagens Ratatouille smakade inte squash, blomkål, aubergine eller champinjoner utan snarare som en god köttfärssås.
 
 

Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0