Skadebesiktning, kyligt och sanddyner

Utedag med OS tema på skolan och bitande kyla tror jag gjorde så ett barn stannade hemma, det andra hade redan lov att studera hemma istället för att göra av med sin energi på icke betygsgrundande aktiviteter.
Nu blev hela friluftsdagen i och för sig inställd på grund av kylan men jag har haft två barn hemma...
 
Själv har jag varit ner till stan och visat upp V70 på Forslunds som gjorde en skadebesiktning efter en traktor har backat på den en anings.
Efter det filosoferade jag på stan en timme medans min telefons skärm blev utbytt, åkte sen till Kåge och handlade och var hemma lagom till att göra lunch till barnen.
 
I måndags skjutsade jag till skolan och hälsade på pappa, tände i lyktan och såg att han fått nytt sällskap.
 

Dag tre på vår semester tog vi oss till stranden och fick en fnissig härlig promenad på några kilometer.
Stranden mellan Maspalomas och Playa del Ingles har ett litet naturreservatsområde mellan sig som består utav öken, sanddyner och ett litet delta.
 
 
Vi gick längs med stranden nere vid vattenbrynet och upptäcker så småningom att det på vissa ställen är tillåtet med nudistbadande och vi filosoferade lite om vitsen med det?
 

Emma var våglig och doppade sig i havet som kändes mycket kallt, typ kallare än det brukar vara i Sverige på sommaren.
 

Vi tog oss upp på sanddynerna som är betydligt större än vad de ser ut på bild....
 

....sen nerför sanddynerna.
 
 
När vi sen vände om för att gå tillbaka blev vi så glada då vi såg en prideflagga på ett solsängsområde, men bara tills vi insåg att vi hade hamnat mitt i ett nudistställe för män. Män som låg nakna till höger och vänster tillsammans med andra män och vi kände oss verkligen malplacerade och pinsamma.
 
 
Efter vår strandpromenad funderade vi på att äta lunch och gick runt lite där det fanns restauranger, men vi insåg att vi inte var så hungriga utan mer törstiga och delvis sugna på glass.
 

Blev glass och jordgubbar till Emma och en flaska bubbelvatten till mig.
 
Sen tog vi gratisbussen tillbaka till vårt hotell där vi duschade och bytte om innan vi tog taxi till en kinarestaurang och åt sen middag.
 

Efter några dagar kom vi på att äta våra måltider antingen i vår bungalow eller i baren på hotellet som hade enklare rätter och vi sysselsatte oss med att spela biljard på kvällarna.
 

Vi fick en hel regndag och prognosen såg allt annat än lovande ut resten av tiden...
 

Men döm om min förvåning då vi fick strålande sol efter regndagen och vi kunde njuta av sol och poolbad.
 
 
Bilder får tala för sig själva en stund..
 
 
Varannan kväll var det "sjönsång" på lilla scen vid baren och biljardborden..
 
Vår sista dag på hotellet blev sen frukost strax före tio, städ och packning på hotellrummet + lunch till Emma innan utcheckning vid tolv.
Bussen till flygplatsen skulle komma strax före ett så vi tog två biljardspel som avslutning på vår semester.
 
Hej då Gran Canaria..
 

Kram.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0