Delade upp oss

Den här helgen har innehållit många möten, samtal, oro, funderingar men också massa glädje och familj.
 
Jobbmässigt blev det lite rörigt på torsdagkväll och jag kom mig sent i säng.
På fredag startade familjehemsdagarna på Medlefors som egentligen jag och Jörgen skulle gå på tillsammans men av olika anledningar delade vi upp oss och Jörgen roddade på med logistiken på hemmaplan och hämtade upp Rue som vi fick äran att umgås med.

Morgan Alling föreläste på fredagen om att vända en negativ start i livet, med utgångspunkt från sin egna uppväxt som var fylld med svek, lögner, misshandel och utanförskap. Morgans resa från barnhemsbarn till en älskad artist har varit lång och brokig. Morgan berättar hur han lyckats se på sitt bagage som en fördel och styrka. Minnena kommer man aldrig ifrån, men man kan bli vän med sin historia.

 

 

Väljer man att vara kvar i sina minnen blir man ett offer - med aktiva val att skapa nya positiva minnen blir man en överlevare.
Mycket bra föreläsning och nu har jag laddat ner hans bok och börjat lyssna på den via Storytel.
 

När jag kom hem på fredagafton möttes jag av Rue i hallen, blev serverad god lasagne som Jhon lagat.
 

Lillan tog sovmorgon och vaknade vid halv nio då jag åkte tillbaka till Medlefors för mer föreläsning och mer nya möten av liksinnade.
 

Lördagens föreläsare hette Erik Rova och ämnet var lågaffektivt bemötande. Bra matnyttig men väldigt mastig föreläsning.
 

Lyssnade också på Liz Bertholdssons föreläsning "Hjälp hon skär sig". Psykisk ohälsa och ångest och hur vi kan bemöta det.
 
 
På väg hem från Medlefors kompletteringshandlade jag lite olika korvar till vår premiärgrillning.
 
Mikael och Maria åt middag med oss och Jhon hade gjort tårta till efterrätt.
 

Idag skrotar jag bara runt och "ÄR", sorterar alla intryck och tankar.
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0