Hur man än vrider sig

Många kan uppfatta flera av mina inlägg som om jag tycker att jag är en dålig förälder och ger mig själv hård kritik, men många gånger försöker jag bara belysa hur komplext det är att vara just förälder.
Andra bloggare tar också upp det ibland och idag läste jag det här från en förälder till lite yngre barn.
Den här raden sammanfattar väldigt mycket för mig... " Vi anses vara curlande, egocentriska och slappa trots att vi slår knut på oss själva för att göra bra val för våra barn. Allt vi gör sätt under lupp av media, experter och andra föräldrar."
 
 
Min roll som förälder har innehållit många påfrestningar den senaste tiden då vi har varit tvungen att reda ut vissa händelser och frågetecken om varför sonen har så svårt att klara av att gå i skolan på det sätt som de flesta elever fixar. Han gör många val som inte blir bra för honom och att han sen har svårt att prata om det i efterhand gör inte någonting enklare.
 
I fredags ringde Mikael och undrade om vi ville ta hand om, Rue en stund medans han och Maria blev bjudna på middag av jobbet. Självklart ville vi det.
 

Jag hade också spontant bjudit in mor och Ulf på middag då de var i stan och snälla Ulf ville väl gengälda det och hade med sig en stor hink med lingon till oss.
Både igår och idag har jag rensat lingonen och både kokat sylt och fryst in rensade bär för kommande behov.
 

Vanligtvis brukar jag rensa lingonen ute för att slippa skräpa ner inne men nu tycker jag det var för kallt ute och fick storstäda köket efteråt istället.
 
 
Har varit till pappa och städat bort de vissna blommorna och tvättat av stenen från intorkade växtdelar. Hade med mig lite material från skogen och gjorde det mer höstfint. I morgon är det pappas födelsedag och hade han fått leva skulle vi firat hans åttioårsdag då.
Vet att det var pappas målbild att bli lika gammal som sina föräldrar, nu blev det inte riktigt så då cancern tog hans liv lite för tidigt.
 
 
 
Hoppas du får en underbar födelsedag där uppe i himmelen med dina fina vänner.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0