Cevapcici

Äntligen en solig dag och en klarblå himmel som möter upp de vackra höstfärgerna så fint.
 
Har varit på gruppträff med min chef och vi fick bl.a bra böcker att kanske läsa tillsammans med barnen som kommer att bo hos oss, lite beroende på vad de varit med om.
De berör bl.a att vuxna bråkar, psykisk ohälsa, biologiska föräldrar eller familjehemsföräldrar och hur det kan vara att flytta till ett familjehem.
 

Har inte haft ork att jobba så mycket ute som jag velat idag, men några stenar har jag flyttat från kullen och sen har jag satt upp alla fågelfröautomater som jag vill ha vid björken. Än så länge får de vara tomma från fröer för jag tycker det är lite för tidigt att börja mata fåglarna. Tycker också att det är för tidigt att plocka bort vissa sommarblommor.
 
 
Till middag testade jag att göra något nytt utav köttfärsen och googlade fram ett recept på cevapcici. Gott tyckte min familj. Cevapcici kommer från Balkan området.
 

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0