Tonåringen

Kan som vanligt inte gå in på några detaljer, men som den här morgonen blev vill jag aldrig mer att det ska bli. Ilska ska inte tas till för att slippa prata om problemen.
 
 
Nu räcker det med tålamod, lyssnande och förståelse. Nu får det vara nog med att jag sväljer och tar hänsyn till dåliga bortförklaringar, lögner och ilskeutbrott!  Vill man inte prata och hålla sig till de regler vi egentligen kommit överens om tillsammans så blir det nu kollektiv bestraffning i den här familjen och ingen kommer att ha internet efter klockan 22.00 på vardagar samt efter 24.00 på helger. Är någon hemma från skolan utan giltig anledning gäller samma sak.
 
 
Jag vet allt det man kan läsa om hur tonåringens hjärna fungerar som här tex.  Inte för att det gör mig lugnare alla gånger..
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0