Måste vi föräldrar vara så felfria hela tiden?

Idag har jag kört bil i Stockholms innerkärna och jag var inte nervös eller hispig. Men vi körde fel för inte är det helt lätt att köra efter gps då vissa vägar är avstängda på grund av ombyggnationer som ständigt sker i Stockholm. Men jag lämnade i vart fall av barnens farmor mitt i rondellen ovanför Sergels torg efter att jag kört runt och gjort U sväng på strandvägen och hon fick gå sista biten till busshållplatsen på T-centralen.
 
Jag har tillbringat betydligt mindre tid med mina barnbarn än vad deras farmor har gjort, men trots det har det gått jättebra i afton att ta hand om dem helt själv. Jag hämtade två superglada barn på förskolan och Elton berättade stolt att han kissat själv på förskolan idag innan vi hämtade lillasyster.
 
 
Gossetroll!
 
Jag hade förberett middagen innan jag hämtade barnen och de åt med glupande aptit upp all maten och fick sen en glass var till efterrätt...pst säg ingenting till föräldrarna.
 
 
Vi har läst saga och lekt och vi hade en underbar kväll tillsammans...
 

Ja, barnen saknar sin mamma och sin pappa! Men jag tänker att besserwisserna om vad som är barnens bästa före viss ålder kan hålla sina tankar för sig själva!! För vi föräldrar behöver våga testa gränser och vi måste få vara något annat än förälder emellanåt och vad gör det om man gör "fel" en gång i de små barnens värld? I min värld ingenting!!
 
Vi föräldrar behöver luft ibland och vi behöver ta beslut för vår egen skull och för vår egna överlevnads skull ibland...
 
Men jag hör vindar om hur hemskt det är att föräldrarna valde Paris före barnen...!?
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0